جدیدترین مطالب روز شامل: اخبار-دیدنی ها-دانلود-کلیپ-و...

چرا CD ها ۷۴ دقیقه اند ؟

چرا CD ها ۷۴ دقیقه اند ؟

دیسک های فشرده یا همان CD که امروزه کاربردهای فراوانی در زندگی ما دارند، در سال ۱۹۸۰ به دنیا وارد شدند. ولی چرا دیسک های فشرده ۷۴ دقیقه ای هستند، نه ۶۰ دقیقه ای و نه ۷۰ دقیقه ای !؟ ‏

هفتاد و چهار دقیقه بودن آنها را می توان تقصیر یک مرد ناشنوای آلمانی گذاشت. ‏

شرکت سونی و فیلیپس که آن زمان در حال طراحی استاندارد CD بودند بین اندازه دیسک های فشرده با هم اختلاف داشتند. شرکت فیلیپس به دنبال طراحی دیسک های با قطر ۱۱/۵ سانتیمتر بود و سونی به ۱۰ سانتیمتر بسنده کرده بود. ‏

هر کدام از ۲ استاندارد فوق می توانستند ۶۰ دقیقه از موسیقی استریو با نرخ ۱۶ بیت و با فرکانس ۴۴٫۰۵۶ هرتز را در خود جای دهند. ‏

ولی این مقدار از دید آقای نوریو اهگا کافی نبود. وی که یک تاجر ابزار الکترونیکی در ژاپن بود و برای خوانندگی اپرا هم تعلیم دیده بود، پس از اینکه از کیفیت پایین ضبط صوت سونی به آن شرکت تحت یک نامه شکایت کرد، به استخدام سونی درآمد و پس از گذشت زمان در سال ۱۹۸۲ مدیر شرکت سونی گردید. وی که علاقه خاصی به موسیقی کلاسیک داشت، اصرار داشت که باید سمفونی نهم لودویگ وان بتهوون را بر روی یک دیسک فشرده جای داد. ‏

به گفته فیلیپس : طولانی ترین اجرا ۷۴ دقیقه به طول انجامید … موسیقی که در فستیوال شهر بایروت آلمان در سال ۱۹۵۱ به رهبری ویلهلم فورت ونگلر اجرا گردید را نمی شد در۶۰ دقیقه جای داد. ‏

و این بود سرآغاز دیسکهای ۱۲ سانتیمتری که ۷۴ دقیقه ظرفیت داشتند، استانداردی که متاثر از نوابغ آلمانی و ژاپنی ایجاد شد. ‏

 

بازکردن در با تلفن کیبرد ژله ای USB لپ تاپ


تاریخ: شنبه 9 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط iman

چگونگي انتخاب پسورد مطمئن براي کامپیوترهای شخصی

 

هميشه براي انتخاب پسورد خود دو چيز را در نظر داشته باشيد؛ اول اين که هيچ وقت پسورد خود را ساده انتخاب نکنيد، زيرا داشتن پسورد ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و خيلي ساده مي‌تواند پسورد آي‌دي شما را هک کند، مثلا انتخاب پسورد 123456هيچ وقت نمي‌تواند پسوردي مناسب و خوبي براي شما باشد.

دوم اينکه هيچ‌گاه مشخصات فردي را براي پسورد خود انتخاب نکنيد، زيرا اگر کسي مشخصات شما را داشته باشد مي‌تواند به آيدي شما نيز دسترسي داشته باشد، مثلا نام، نام خانوادگي، شماره شناسنامه، نام همسر، شماره تلفن، تاريخ تولد و... نمي‌تواند پسورد مناسبي باشد.

هميشه سعي کنيد از ترکيب اعداد و حروف براي پسورد خود انتخاب کنيد، استفاده از Space (فاصله) و Shift+123... (@#$%^&*) تا حد زيادي از لو رفتن پسورد جلوگيري مي‌کند.

سعي کنيد پسورد خود را بين دوتگ <##> قرار دهيد (يک پنجره پي ام باز کنيد اين نوشته را بفرستيد <#4415yhk#> بعد آن را سند کنيد ولي مشاهده مي‌کنيد که نوشته‌اي براي طرف مقابل فرستاده نشد).

هم‌چنين استفاده از Alt مثلا استفاده ترکيبي کليدهاي Alt+0140 يا Alt+0256 و... براي داشتن يک پسورد مطمئن و مناسب قابل توجه است.

 

بازکردن در با تلفن کیبرد ژله ای USB لپ تاپ


تاریخ: شنبه 9 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط iman

ایمیل یاهو با ظاهري زيبا و امنيت بالاتر

 

سرویس جدید ایمیل یاهو به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند به سرویس جدید سویچ کنند و در صورت تمایل یه سرویس قبلی برگردند.

 

ایمیل یاهو با ظاهري زيبا و امنيت بالاتر
 

از جمله امکانات نسخه جدید می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:
* ارسال و دریافت ایمیل ها و Attachment ها تا دو برابر سریعتر از قبل
* مشاهده تنها ایمیلهایی که دوست دارید با تکنولوژی جدید محافظت از ایمیل های ناخواسته (Spam)
* فضایی بی نهایت، عکس ها و فایلهای خود را در فضای ایمیل خود ذخیره کنید
* اتصال به Feed های فیس بوک و مشاهده آنها در محیط جدید سرویس
* اتصال به دوستان از طریق Chat و SMS بدون نیاز به نصب نرم افزار
* اتصال به موبایل و هر دستگاهی که امکان اتصال به اینترنت را داشته باشد
* و سرانجام محیط ظاهری جذاب تر و آسانتر

با استفاده این صفحه و انتخاب Try it می توانید محیط جدید را به عنوان محیط پیشفرض انتخاب کنید.

کاربرانی که از سرعت اینترنت پایینتری برخوردار هستند توجه کنند که این سرویس برای بار اول از سرعت پایینی هنگام لود شدن برخوردار خواهد بود و از دفعات بعد سریعتر و راحتتر بارگذاری خواهد شد.

بازکردن در با تلفن کیبرد ژله ای USB لپ تاپ


تاریخ: شنبه 9 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط iman

  

  6 ایده برای محافظت از مغز !

 

 

 مغز انسان با دوازده میلیارد یاخته عصبی و چند برابر این تعداد یاخته‌های پشتیبانی موسوم به نوروگلیا و تعداد بی‌نهایت ارتباط بین سلول‌ها، پیچیده‌ترین آفریده خداوندی است.
این مغز پیچیده، تعادل جسم و روان را برقرار می‌کند و موجب ارتباط انسان با محیط اطراف خود و انسان‌های دیگر می‌شود.

به این ترتیب توجه به مغز و دستگاه عصبی مرکزی به معنی توجه به کل وجود ماست.آسیب‌هایی که مغز را تهدید می‌کند یا بیرونی یا درونی است. توجه به پرهیز از حوادث و مخاطراتی که منجر به ضربه مغزی می‌شود ضروری است. زندگی سالم و پرهیز از رفتارهای خطرناک همچون رانندگی‌کردن با بی‌احتیاطی از آسیب‌های بیرونی به مغز می‌کاهد.

برخی عوامل بیرونی هم به طور غیرمستقیم بر مغز تأثیر می‌گذارد. برای نمونه، سیگار کشیدن با عوارضی چون کاهش میزان اکسیژن خون، بیماری‌های ریوی و قلبی و بدخیمی‌ها همراه است که بر مغز هم تأثیر می‌گذارند. بی‌توجهی به رژیم غذایی صحیح و ورزش نکردن باعث افزایش بیماری‌ در رگ‌های بدن به علت بالا بودن چربی‌ها و قندخون می‌شود که موجب تخریب و گرفتگی رگ‌های مغز هم ‌می‌شود و کارکرد آن را به صورت عمومی یا موضعی مختل می‌کند.

برخی عوامل از درون بر مغز تأثیر آسیب‌شناختی می‌گذارد. برای نمونه، افزایش فشار خون شریانی خطر حوادث عروقی مغز و سکته‌های مغزی را می‌افزاید و علاوه بر ایجاد ضایعات موضعی نظیر اشکال در تکلم یا فلج بخشی از بدن ممکن است منجر به زوال عقل شود. توجه به فشار خون و کنترل آن، اجتناب از سیگار و ورزش کردن سبب پیشگیری از آن می‌شود.

عامل دیگری که در نابودی مغز به‌طور مستقیم تأثیر دارد بیماری آلزایمر است. علت اصلی این بیماری معلوم نیست ولی وراثت، استفاده کم از ظرفیت مغزی و ضربه‌های وارد به جمجمه در بروز آن دخیل دانسته شده است. استرس (فشار روانی) شدید یا مزمن، تشنج‌های کنترل نشده، و روانپریشی حاد کنترل نشده هم در کاهش تعداد یاخته‌های عصبی مؤثر شناخته شده‌اند.

گرچه میزان کمی استرس (فشار روانی) نقش مثبتی در تشویق انسان به تحریک و فعالیت و پیشرفت دارد اما فشار روانی شدید یا دراز مدت سبب صدمه به دستگاه عصبی مرکزی و مرگ سلول‌های مغزی می‌شود که ضرورت کاهش فشارهای روانی را گوشزد می‌کند.

در بیماری صرع نیز در صورت عدم کنترل، هر بار حمله بالینی صرع منجر به مرگ تعدادی از یاخته‌های عصبی می‌شود. در سال‌های اخیر معلوم شده است که حملات حاد روانپریشی نیز موجب مرگ تعدادی یاخته‌های عصبی می‌شود به نحوی که در صورت تداوم و تکرار این حملات، آن اندازه یاخته عصبی باقی نمی ماند که داروهای ضدروانپریشی بر آنها اثر کند.مجموعه این عوامل روشن می‌کند که برای حفاظت از مغز، که ما را قادر به درک وجود واجب الوجود می‌کند، زندگی سالم و پیشگیری از مخاطرات، کاهش فشار روانی و تشخیص و درمان فوری بیماری‌های اعصاب و روان ضرورت تام دارد.

بازکردن در با تلفن کیبرد ژله ای USB لپ تاپ


تاریخ: شنبه 9 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط iman

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 ... 14 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 460
بازدید کل : 27025
تعداد مطالب : 135
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

width:330; height:200; background-color:#FAFBE1; border:#F93 solid 1px; font-size:8pt; font-family:Tahoma,sans-serif; margin:4px; padding:3; text-align:right; overflow:auto;